Treceți la conținutul principal

Averea familei

Într-o zi am aflat că am moștenit de la un unchi îndepărtat o mulțime de bani. Dar este o problemă care ne întoarce viețile cu susul în jos. Am mai moștenit o casă veche și bântuită.
          Mai întâi m-am hotărât să-mi cumpăr cu o parte din bani o bicicletă foarte bună. Am dat mai puțin de un sfert din totalul banilor primiți. Bicicleta era foarte scumpă, dar și foarte frumoasă. Avea cam tot ce-mi trebuia pentru dealuri și munți. Am decis că trebuie să o încerc. M-am dus la o pădure apropiată pentru un test rapid. La urcare s-a descurcat bine, la coborâre și mai bine, iar la curbe nu am avut nicio problemă. Pe scurt era bicicleta perfectă.
          Vestea rea este următoarea: casa veche și bântuită moștenită de familia noastră era exact în orașul nostru. Și mai rău este că se află aproape de casa noastră.
          Am decis să chemăm câțiva prieteni din oraș să vină cu noi într-o inspecție rapidă. N-am mers nici cinci minute pe stradă că am și ajuns. Pe dinafară era într-adevăr înfricoșătoare. Sigur nu a mai fost nimeni pe acolo de o bucată bună de timp. Probabil că suntem primii care pășim în ea în ultimii o sută de ani.
          Intrați înăuntru am văzut o grămadă de lucruri inutile pentru zilele de acum. Nu cred că vreun lucru de acolo era funcțional. Casa era exact ca-n filme: parter enorm, iar în mijloc erau scări care duceau la etaj. Cine știe ce se afla la etaj?
          Ne-am uitat la parter și am văzut un întrerupător. L-am apăsat și s-au aprins toate becurile! N-aș fi crezut că becurile există, darămite să funcționeze. Cine ar fi crezut? Și totuși lucrurile de acolo erau prăfuite.
          După o inspecție minuțioasă la parter am decis să urcăm la etaj. Scările păreau din lemn masiv. M-am aplecat și am bătut în ele. Suna a tablă! Le-am spus tuturor că ar fi bine să ne grăbim cu urcatul scărilor. Poate se făceau rampă, așa ca-n filme. Spre surprinderea noastră, după ce am ajuns sus, scările chiar s-au făcut rampă. Eu cred că cineva ne întinde o capcană.
          La etaj erau din nou întrerupătoare. Mergeau! Nu erau foarte multe lucruri acolo, dar erau multe camere. Am decis să ne uităm în fiecare cameră. În prima cameră era un pat gol și în celălalte treisprezece camere la fel. Dar în a cincisprezecea cameră era totul învăluit în alb. Nu știam de ce. Am văzut o pătură albă mișcându-se și am șters-o.
          Nu ne-am mai întors niciodată în acea casă.

Comentarii